Senzatie! BMW Vision EfficientDynamics Concept la Frankfurt 2009

Senzatie! BMW Vision EfficientDynamics Concept la Frankfurt 2009
BMW nu a făcut prea mult caz despre tehnologia hibridă în ultimii ani, dar bavarezii tac şi le fac şi vor prezenta la Salonul Auto Frankfurt 2009 un concept hibrid foarte spectaculos şi revoluţionar, denumit BMW Vision EfficientDynamics Concept. Cu acest prototip, BMW face un pas într-o zonă relativ virgină şi anume hibrizi plug-in diesel. Fiind însă un BMW, acest concept trebuie să fie, economic, ecologic, dar mai ales sportiv.

Ceea ce şi este, BMW Vision Concept fiind capabil să atingă 100 km/h în 4,8 secunde şi o viteză maximă de 250 km/h, aceste valori, spectaculoase pentru un hibrid, fiind atinse cu preţul a doar 3,76 litri de motorină la fiecare 100 km parcurşi şi cu emisii CO2 de 99 grame pentru un kilometru străbătut.

Cum au reuşit acest lucru? Prin combinarea unui motor diesel de mic litraj şi a alte două motoare electrice. Dieselul este un trei cilindri de 1.5 litri, obţinut practic prin secţionarea în două a eficientului diesel de 3.0 litri de pe BMW 335d. Acest motor montat central are o putere de 163 CP şi ar putea fi chiar o soluţie de viitor pentru viitoarele modele de clasă mică BMW.

 

Motorul termic este însă ajutat de două motoare electrice, unul pe fiecare punte, puterea totală ridicându-se astfel la 356 CP. Întregul sistem este dirijat de o cutie cu dublu ambreiaj DCT, similară cu cea dela M3 sau Z4.

Spuneam că BMW Vision Concept este un hibrid plug-in, adică, pe lângă capacitatea de a reîncărca bateriile în timpul frânării, energia electrică poate fi obţinută prin conectarea la priză prin intermediul unui conector amplasat în aripa faţă. Durata de încărcare maximă este de 2 ore şi, cu rezervorul de combustibil de 25 de litri plin, BMW Vision Concept poate parcurge aproape 700 km. Această autonomie este una remarcabilă pentru un concept sportiv şi este posibilă şi datorită unui coeficient aerodinamic de doar 0,22, obţinut prin implementarea know-how-ului din Formula 1 şi a unei mase în jurul a 1.400 de kg.

 

În privinţa designului, acest coupe cu 2+2 locuri se dezice de influenţa Bangle, dictând noi linii de design, cuvântul de ordine fiind agresivitatea.Cel mai interesant element vizual este reprezentat de uşile tip fluture, care permit un acces excelent chiar şi la locurile din spate. De asemenea, acestea şi plafonul sunt create dintr-un policarbonat care se înnegreşte în funcţie de lumina exterioară.

Interiorul este o mostră de futurism, de asemenea, având un head-up display 3D care afişează datele importante pentru şofer, atât cele convenţionale, cât şi despre mediul în care se rulează. Aşa cum spuneam, vom vedea viitorul BMW la Frankfurt 2009 şi ne vom convinge de faptul că tehnologia hibridă nu înseamnă implicit moartea sportivităţii.

 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Discursul Academicianului Ioan Aurel Pop, de Ziua Culturii Române: "Cum s-a putut ajunge la asemenea aberații educaționale?"

Marţi, 16 Ianuarie 2018
177

Acad. Ioan Aurel Pop, rectorul Universității Babeș-Bolyai, a susținut o cuvântare despre importanța culturii și a studierii istoriei în școli, punând accentul pe necesitatea &...

Nu scăpăm de frig, vin ninsori şi ploi!

Marţi, 16 Ianuarie 2018
714

În intervalul 16 ianuarie, ora 12.00-17 ianuarie, ora 20.00, precipitațiile vor fi în extindere treptată, începând cu regiunile vestice și vor cuprinde cea mai mare parte a ...

Cel mai slab leu din istorie. Euro atinge un nou maxim istoric, pe fondul crizei politice

Marţi, 16 Ianuarie 2018
222

Banca Naţională a României (BNR) a anunţat, marţi, un curs de 4,6599 lei pentru un euro, în creştere cu 3,43 bani, respectiv cu 0,74% faţă de ziua precedentă, moneda naţională aj...