Curtea de Justiție a UE îi transmite domnului Popescu că va trebui să dea examen pentru permis de scuter, dacă așa îi cere statul român!

Un cetățean român, pe nume Popescu, a dat în judecată, în 2015, statul român pe motiv că deși până în 2013, doar pe baza unui curs teoretic, își putea conduce scuterul pe drumurile publice, după acel an, din cauza unor noi prevederi, autoritățile îi cer permis obținut în urma unui examen. 

Curtea de Justiție a UE îi transmite domnului Popescu că va trebui să dea examen pentru permis de scuter, dacă așa îi cere statul român!

   Foto: Profit.ro

Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis că legislația locală care solicită promovarea unui examen teoretic și practic, cât și medical, pentru a conduce un moped nu contravine normelor europene în domeniu.

”Dispozițiile Directivei 2006/126/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 20 decembrie 2006 privind permisele de conducere, în special articolul 13 alineatul (2) din aceasta, trebuie interpretate în sensul că nu se opun unei reglementări naționale, adoptată în vederea transpunerii acestei directive în dreptul intern, care pune capăt autorizării de a conduce mopede fără a deține un permis de conducere a cărui eliberare este condiționată de promovarea unor probe și/sau examinări similare celor impuse pentru conducerea altor autovehicule”, a fost decizia CJUE, care a respins prin urmare solicitarea domnului Popescu.

Profit.ro a relatat în premieră despre această situație, care pleacă de la faptul că până în 2013, pentru a putea conduce un scuter sau orice alt moped, un cetățean valid în vârstă de minimum 16 ani trebuia să facă doar dovada absolvirii unui curs de legislație rutieră, în cadrul unei școli de șoferi. Începând cu 19 ianuarie 2013, în urma implementării Directivei 2006/126/CE, legislația națională prevede obținerea permisului de conducere pentru moped în urma promovării unei probe teoretice și practice de verificare a cunoștințelor, a unui test de verificare a aptitudinilor și comportamentului, precum și a unui examen medical. Mai exact, orice persoană  care dorește să conducă un moped trebuie să absolve un examen compus dintr-o probă teoretică și una practică, în poligon. Proba teoretică constă în rezolvarea, în maximum 20 de minute, a unui chestionar de cunoaștere a regulilor de circulație cu 20 de întrebări. Pentru a promova examenul sunt necesare minimum 17 întrebări rezolvate corect. Proba practică constă în efectuarea unor manevre în poligon într-un anumit timp.

Directiva europeană stabilește însă pentru mopede doar obligația promovării unui test teoretic și lasă la opțiunea statelor membre să ceară sau nu solicitanților să promoveze un test de verificare a aptitudinilor și comportamentului, precum și un examen medical pentru această categorie. Statul român a ales să impună și examenul de poligon argumentând că în România s-a înregistrat un număr foarte mare de accidente rutiere în care au fost implicate asemenea autovehicule. Citeste mai departe pe Profit.ro...

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri

Oncolog: "Aceşti pacienţi sunt doar bombe cu ceas pentru acest tip de cancer, a cărui răspândire este alarmantă"

astăzi, 13:07
941

În urmă cu 5 ani, cancerul de pancreas a fost a patra cauză de deces prin cancer în SUA, iar astăzi este numărul trei, cu şanse reale să depăşească cancerul de colon, ocupantul locului al d...

Procurorii au explicat de ce Iliescu conducea tara la Revolutie: A reactivat in functii mai multi generali aflati in rezerva si a constituit tribunalul care i-a condamnat pe sotii Ceausescu

astăzi, 12:44
214

Fostul presedinte al Romaniei, Ion Iliescu, a exercitat de facto puterea executiva si legislativa centrala in Romania in perioada 22 - 27 decembrie 1989, cand a ocupat functia de presedinte al Consili...

Doliu în lumea academică: A murit Mircea Maliţa

astăzi, 09:48
187

Academicianul Mircea Maliţa a trecut la cele veşnice în seara zilei de luni, 21 mai 2018, la vârsta de 91 de ani. Scriitor, diplomat, ambasador, constructor de instituții și iniț...