Curtea de Justiție a UE îi transmite domnului Popescu că va trebui să dea examen pentru permis de scuter, dacă așa îi cere statul român!

Un cetățean român, pe nume Popescu, a dat în judecată, în 2015, statul român pe motiv că deși până în 2013, doar pe baza unui curs teoretic, își putea conduce scuterul pe drumurile publice, după acel an, din cauza unor noi prevederi, autoritățile îi cer permis obținut în urma unui examen. 

Curtea de Justiție a UE îi transmite domnului Popescu că va trebui să dea examen pentru permis de scuter, dacă așa îi cere statul român!

   Foto: Profit.ro

Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis că legislația locală care solicită promovarea unui examen teoretic și practic, cât și medical, pentru a conduce un moped nu contravine normelor europene în domeniu.

”Dispozițiile Directivei 2006/126/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 20 decembrie 2006 privind permisele de conducere, în special articolul 13 alineatul (2) din aceasta, trebuie interpretate în sensul că nu se opun unei reglementări naționale, adoptată în vederea transpunerii acestei directive în dreptul intern, care pune capăt autorizării de a conduce mopede fără a deține un permis de conducere a cărui eliberare este condiționată de promovarea unor probe și/sau examinări similare celor impuse pentru conducerea altor autovehicule”, a fost decizia CJUE, care a respins prin urmare solicitarea domnului Popescu.

Profit.ro a relatat în premieră despre această situație, care pleacă de la faptul că până în 2013, pentru a putea conduce un scuter sau orice alt moped, un cetățean valid în vârstă de minimum 16 ani trebuia să facă doar dovada absolvirii unui curs de legislație rutieră, în cadrul unei școli de șoferi. Începând cu 19 ianuarie 2013, în urma implementării Directivei 2006/126/CE, legislația națională prevede obținerea permisului de conducere pentru moped în urma promovării unei probe teoretice și practice de verificare a cunoștințelor, a unui test de verificare a aptitudinilor și comportamentului, precum și a unui examen medical. Mai exact, orice persoană  care dorește să conducă un moped trebuie să absolve un examen compus dintr-o probă teoretică și una practică, în poligon. Proba teoretică constă în rezolvarea, în maximum 20 de minute, a unui chestionar de cunoaștere a regulilor de circulație cu 20 de întrebări. Pentru a promova examenul sunt necesare minimum 17 întrebări rezolvate corect. Proba practică constă în efectuarea unor manevre în poligon într-un anumit timp.

Directiva europeană stabilește însă pentru mopede doar obligația promovării unui test teoretic și lasă la opțiunea statelor membre să ceară sau nu solicitanților să promoveze un test de verificare a aptitudinilor și comportamentului, precum și un examen medical pentru această categorie. Statul român a ales să impună și examenul de poligon argumentând că în România s-a înregistrat un număr foarte mare de accidente rutiere în care au fost implicate asemenea autovehicule. Citeste mai departe pe Profit.ro...

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri

Guvernul a decis sa le dea elevilor lapte, corn si fructe. Ce spun nutritionistii!

astăzi, 17:52
116

Guvernul a decis, in sedinta de vineri, ca Programul de incurajare a consumului de fructe si legume in scoli si Programul "Lapte si corn", care sunt implementate la nivel national, sa fie un...

Modificări în Codul Rutier: apare suspendarea înmatriculării

astăzi, 12:47
930

Codul Rutier va impune suspendarea înmatriculării unui autovehicul, în anumite cazuri, potrivit Profit.ro. Noțiunea de suspendare a înmatriculării a fost introdusă în Codul...

ASTĂZI: 125 de ani de la naşterea, la Botoșani, a ilustrului matematician Octav Onicescu!

astăzi, 11:45
383

Pentru şcoala românească de matematică a fost un deschizător de drumuri în multe direcţii, având numeroase contribuţii în teoria probabilităţilor, statistică matematic...