Ministerul Educatiei: Performanta elevilor romani s-a imbunatit semnificativ la testele PISA

Fiecare elev participant a primit o brosura de test cu durata de lucru de doua ore, continand o combinatie de itemi de investigare a competentelor de Stiinte, de Matematica si de Citire/Lectura.

Ministerul Educatiei: Performanta elevilor romani s-a imbunatit semnificativ la testele PISA

Ministerul Educatiei se lauda ca, desi ne-am clasat pe locul 48 din 70, performanta elevilor romani pe scala generala de Stiinte la testele PISA s-a imbunatatit semnificativ.

STIINTE

"Raportul international publicat marti, 5 decembrie, de OECD, 'Excellence and Equity in Education' (vol. I), include informatii referitoare la performantele sistemului educational romanesc in cadrul Programului OECD-PISA 2015 (Programul International OECD pentru Evaluarea Elevilor). Astfel, pe scala generala de Stiinte (domeniu principal in PISA 2015), Romania a inregistrat un scor mediu de 435 puncte, ocupand pozitia 48 din 70 tari/economii cu baze de date validate. Din acest punct de vedere, Romania face parte din grupul de 11 tari (intre care Columbia, Israel, Portugalia si Qatar) a caror performanta medie la Stiinte s-a imbunatatit semnificativ intre 2006 si 2015", afirma ministerul intr-un comunicat.

Scorul mediu la Stiinte al tarilor este de 493 puncte, pe primele locuri pozitionandu-se Singapore (556 puncte), Japonia (538 puncte), Estonia (534 puncte).

"Din aceasta perspectiva, rezultatele Romaniei pot fi comparate cu cele obtinute de state/economii precum Emiratele Arabe Unite, Uruguay, Cipru, Moldova, Albania si Turcia", sustine sursa citata.

Citire/Lectura

Totodata, pe scala generala de Citire/Lectura (domeniu secundar in PISA 2015), Romania a inregistrat scorul mediu de 434 puncte (in crestere fata de 2009 - 424 puncte), avand performante similare cu Uruguay, Bulgaria sau Trinidad-Tobago si superioare fata de Mexic si Thailanda.

"Alaturi de Rusia si Macao (China), Romania a inregistrat o rata accelerata de crestere a performantelor de la o administrare la alta. Imbunatatirea performantei medii s-a realizat prin cresterea ponderii elevilor cu performante de varf (nivelurile 5 si 6 pe scala PISA), fara inregistrarea, concomitenta, a reducerii ponderii elevilor cu performante scazute (nivelul 2 si sub nivelul 2 pe scala PISA) ", se arata in comunicatul de presa.

Matematica

Pe scala generala de Matematica, de asemenea, domeniu secundar in PISA 2015, Romania a inregistrat scorul mediu de 444 puncte (445 puncte in 2012, cand Matematica a fost domeniu principal), avand performante similare unor tari precum Grecia, Bulgaria, Cipru sau Argentina si peste Turcia, comparativ cu 2012.

"Pe scala performantelor PISA 2015, la Stiinte au fost definite sapte niveluri de proficienta. Nivelul 2 este considerat nivelul de baza necesar a fi atins de catre un tanar de 15 ani pana la finalizarea invatamantului obligatoriu, pentru a putea functiona eficient in societatea cunoasterii. La PISA 2015, 35% dintre elevii romani se situeaza la nivelul 2. Sub nivelul 2, adica la nivelurile 1a, 1b si sub nivelul 1b se situeaza 38,6% dintre elevi. Cumulat, la nivelurile superioare - 3, 4 si 5 - se plaseaza 27,5% dintre elevii romani", precizeaza ministerul.

Acelasi comunicat de presa sustine ca pentru perioada 2006 - 2012 se remarca o tendinta de usoara scadere a procentului elevilor cu performante sub nivelul 2: 2006 - 46,9%, 2009 - 44,4% si 2012 - 37,3%.

Cum s-au dat testele PISA in Romania

Programul OECD-PISA 2015 s-a desfasurat prin intermediul Centrului National de Examinare si Evaluare (CNEE). Testarea propriu-zisa a avut loc in data de 22 aprilie 2015, fiind validate testele sustinute de 4.876 elevi de 15 ani din 182 de scoli respondente, esantionate de consortiul OECD.

Romania a administrat instrumentele de evaluare in mod "traditional", in format tiparit: fiecare elev participant a primit o brosura de test cu durata de lucru de doua ore, continand o combinatie de itemi de investigare a competentelor de Stiinte, de Matematica si de Citire/Lectura.

Elevii au completat si un chestionar de mediu socio-educational, cu durata de raspuns de 35-45 de minute.

Programul OECD-PISA evalueaza in ce masura elevii aflati aproape de finalul educatiei obligatorii detin unele dintre competentele-cheie, cunostintele si deprinderile de baza esentiale atat pentru continuarea studiilor, cat si pentru participarea deplina la viata sociala sau pentru integrarea pe piata muncii. Sursa: Ziare.com

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri

Guvernul s-a răzgândit. Contribuțiile vor fi transferate doar parțial

Miercuri, 20 Septembrie 2017
475

Preşedintele Cartel Alfa, Bogdan Hossu, a declarat, miercuri, la finalul întâlnirii pe care sindicaliştii au avut-o la Palatul Victoria cu vicepremierul Marcel Ciolacu şi cu miniştrii ...

Se întâmplă în România: Condamnat la închisoare pentru că și-a închiriat garsoniera!

Miercuri, 20 Septembrie 2017
1713

Trimis în judecată în luna februarie, Ştefan Laurenţiu Norocea, din Brăila, a fost condamnat la o pedeapsă de 1 an, 2 luni şi 10 zile de închisoare. Cu toate că a achitat dato...

Jandarmii botoşăneni au încheiat campania de prevenire piscicolă. Urmează acţiuni punctuale

Miercuri, 20 Septembrie 2017
290

Începând cu data de 13 iunie, jandarmii au acţionat pentru prevenirea braconajului piscicol și a faptelor de încălcare a legislației în vigoare, scopul campaniei fiind info...