Elevii Colegiului Național „Mihai Eminescu” Botoşani participă la un experiment care va revoluționa sistemul de învățământ din Europa

Elevii Colegiului Național „Mihai Eminescu” Botoşani participă la un experiment care va revoluționa sistemul de învățământ din Europa

Când Ana de Austria a pus bazele învățământului obligatoriu în Europa, își dorea oameni educați. Istoria a demonstrat însă că sensul era clar: dorea oameni obedienți. Ducea un război pe care nu îl putea câștiga cu poeți, filzofi și muzicanți, ci cu soldați, și soldați care răspund la comenzi!

După câteva sute de ani, avem același sistem: recompensăm cu nota 10 capacitatea de stocare a informației pe care o are un elev. Nu ingeniozitatea, nu inteligența și nu empatia. Așa se face că astăzi în școli e ca și cum am crește și am dresa șerpi! Care intră în concurență cu alți șerpi, de la alte școli: lipsiți de empatie și de inteligență emoțională! Adevărați cyborgi, însetați de victorie și câștig, prinși într-un societate incredibil de concurențială... Noua societate arată exact așa cum era descrisă de Frederick Christ Trump, tatăl lui Donald Trump. El vorbea de societatea în ansamblu, și piața construcțiilor, în America anilor ’30: împărțea lumea între “ucigași” psihologici și victime. E definiția fondării capitalismului sălbatic, de fapt. 

Tinerii din zilele noastre par a spune însă că sistemul de învățământ trebuie sa facă mai multă educație, în sensul de contribuție la evoluția și stabilitatea unei societăți, iar stocarea de informații să fie acolo unde se poate păstra fără a fi alterată: pe Google, Wikipedia, sau harduri de sute și mii de terra... Iar tinerii să aibă acces la această bază de date imensă prin intermediul unor aplicații de pe telefon sau alte aplicații mobile.

Un proiect desfășurat zilele acestea în 5 unități de învățământ din Europa ne arată că noua generație își dorește să facă pașii necesari pentru ca sistemul de învățământ să se reformeze complet, iar elevii de la Botoșani vor fi singurii din România care participă activ la acest experiment.   

Vorbim de proiectul Erasmus+ "Smart phones for smarter students". Acesta are loc în perioada 23 - 27 septembrie 2019, iar gazada este Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Botoşani.

În fond, este vorba de o activitate transnațională de învățare / predare / formare, în cadrul proiectului "Smart phones for smarter students", nr.2018-1-DE03-KA229-047128_2, care se derulează pe o perioadă de 24 de luni (01.09.2018-31.08.2020), în cadrul programului Erasmus+, acţiunea cheie 2, cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.

Da, după experimentele din țările scandinave, Europa în ansamblu își dorește o schimbare a învățământului și a finanțat acest proiect.

Inspectoratul Școlar al Județului Botoșani a anunțat astăzi că în acțiune sunt angrenate nu mai puțin de cinci unități de învățământ partenere din toată Europa.

Vorbim de Gymnasium Winsen, din Germania, în calitate de coordonator de proiect, Instituto de Educación Secundaria Playa de Arinaga, Aguimes, Spania, Bundesgymnasium und Bundesrealgymnasium Feldkirch, Austria, Escola Básica e Secondária de Machico, Portugalia și Colegiul Național „Mihai Eminescu” Botoşani, România.

Proiectul îşi propune să contribuie la integrarea oportunităţilor oferite de utilizarea telefoanelor mobile în viaţa şcolară.

“100 de elevi din cele cinci şcoli europene, alături de cadre didactice, vor lucra împreună online dar şi în cadrul întâlnirilor directe stabilite prin proiect, pentru a descoperi modalităţi eficiente de utilizare a aplicaţiilor de pe telefoanele mobile, existente sau create de grupul țintă, atât în spaţiul şcolar cât şi în afara acestuia. În cadrul activității transnaționale din Botoşani, elevii şi profesorii trebuie să testeze QR-codurile create anterior de elevii români şi plasate la diverse obiective”, a explicat Inspectoratul Școlar al Județului Botoșani într-un comunicat de presă.

Practic, se vor desfășura lecții la disciplinele Chimie, Fizică, Informatică, Limba Engleză, axate pe utilizarea aplicațiilor de pe telefoanele mobile, la care vor participa elevii din proiect organizați pe grupe. De asemenea, va avea loc o întrevedere cu autorităţile locale despre QR-codurile existente, relevanţa şi utilitatea lor.

Cum acest proiect este foarte important pentru evoluția sistemului de învățământ în ansamblu din toată Europa, nu numai din România, le urăm succes!

 

Spune-ne opinia ta