Fiscul va ști totul despre casele de marcat ale firmelor. Regulile înscrierii lor în registrul național, deja aplicabile

Fiscul va ști totul despre casele de marcat ale firmelor. Regulile înscrierii lor în registrul național, deja aplicabile
Toate casele de marcat folosite de firme în România urmează să figureze într-un registru național de evidență, potrivit unui act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), ce a apărut astăzi în Monitorul Oficial. Practic, registrul va conține informații despre producătorii, importatorii, distribuitorii și utilizatorii caselor de marcat, dar și despre aparate în sine, scopurile urmărite fiind reducerea evaziunii fiscale și simplificarea relației cu Fiscul.
 
Prevederile sunt incluse în Ordinul ANAF nr. 4.156/2017 pentru aprobarea informațiilor conținute în registrul național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județe și în sectoarele municipiului București, precum și metodologia și procedura de înregistrare a acestora. Documentul a apărut astăzi în Monitorul Oficial și a intrat în vigoare la momentul publicării sale.
 
Registrul național prin care se va ține evidența caselor de marcat din România va ajuta Fiscul la monitorizarea tuturor aparatelor respective. În acest sens, firmele vor fi obligate să-și conecteze la internet casele de marcat, astfel încât datele fiscale să ajungă direct la ANAF.
 
Concret, registrul național va cuprinde informații despre producător, importator, firma ce achiziționează din Uniunea Europeană case de marcat, distribuitorul autorizat, unitatea acreditată pentru comercializare și/sau service, compania care primește aparate de marcat. De asemenea, în registru vor figura datele persoanei care face înregistrări privind aparatele de marcat.
 
În cazurile de mai sus, în funcție de situație, autoritățile vor centraliza informații precum codul de identificare fiscală, codul numeric personal, denumirea, prenumele și numele, calitatea, numărul și data autorizației de distribuție, elementele pentru identificarea certificatului digital folosit la utilizarea registrului, datele de contact.
 
Totodată, registrul național va cuprinde informații despre fiecare casă de marcat. Astfel, va fi vorba, în esență, de numărul unic de identificare, elementele de identificare a certificatului digital instalat pe aparat, seria de fabricație, adresa exactă la care se află casa de marcat, starea aparatului (furat, distrus, fiscalizat/nefiscalizat etc.). În plus, Fiscul va trebui să primească și informații despre instalarea și intervențiile făcute la aparatele de marcat, conexiunea la internet a acestora și schimbările intervenite în situația lor. Citeste mai departe pe Avocatnet.ro...

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri

Drept la replică: Girl Up! Camp

astăzi, 07:00
80

Tabăra Girl Up! a pornit de la dorința unor adolescenți români de a contribui la binele societății lor. Cei șapte absolvenți FLEX ce organizează această tabără vor o Românie &ic...

Parteneriat public-privat pentru proiectul autostrazii Tg. Neamt - Iasi - Ungheni

Marţi, 17 Iulie 2018
608

Pana la sfarsitul anului, aproximativ 15 proiecte de parteneriat public-privat vor fi demarate, incusiv pentru trei autostrazi, a precizat Darius Valcov, consilier al prim-ministrului."In Rom...

ONCOLOG turc de renume vine în România pentru a oferi GRATUIT a doua opinie medicală

Luni, 16 Iulie 2018
533

Oncolog de succes, unul dintre cei mai reputați doctori specializați în oncologie pentru adulţi din Turcia, Kerem Okutur vine în Constanța, în data de 21 iulie 2018, pentru ...