Ce oferim copiilor noştri?

Barlad - Planetariul

Întotdeauna, când organizezi o excursie cu copiii ciclului primar, te gândeşti foarte bine  să îmbini plăcutul cu utilul, distracţia cu informaţia. Orice excursie mai înseamnă şi să înveţi să te descurci în diferite situaţii, să înveţi să petreci plăcut timpul într-un grup, să înveţi să te bucuri alături de colegi, să aplici nişte reguli de comportare.

Am fost de curând împreună cu copiii într-o excursie de două zile la Bârlad. Pare ciudat! Noi ne-am învăţat să mergem în judeţul Suceava, pe la Piatra-Neamţ, prin zonă. Când părinţii aud de Bârlad îşi pun întrebarea: ce destinaţie de excursie mai e şi asta? Nu-i munte, nu-i mare, nu-i Dubai... Ideile noastre preconcepute!  Bârladul e mic şi neînsemnat!

Noi ne mândrim cu cei patru titani: Eminescu, Enescu, Iorga, Luchian. Atât! Ne mândrim!

În săptămâna "Să ştii mai multe, să fii mai bun!" am primit pe adresa şcolii o ofertă pentru organizarea unor excursii, din partea Primăriei Bârlad, care ne-a impresionat. Erau prezentate obiectivele , amplasarea exactă în oraş, nume de personalităţi marcante etc.

Şi, într-adevăr, prezentarea coincide cu realitatea. A meritat să mergem patru ore cu autocarul (cu o pauză "colorată" la Grădina Botanică din Iaşi), pentru a vedea:

-Planetariul- mult mai modern şi mai performant decât cel de la Suceava, cu o gamă variată de prezentări ale Universului, amenajat printr-un proiect cu fonduri europene, cu un om deosebit - Ciprian Vântdevară (parcă are şi numele predestinat!), care organizează şi Şcoala de vară de astronomie. Un tânăr foarte pasionat de ceea ce face, comunicativ şi dornic să-i "molipsească" şi pe vizitatori cu "microbul Univers".

-Parcul Zoologic foarte mare, cu fel de fel de animale - de la măreţul leu până la bâtrâna broască ţestoasă – care trăiesc în spaţii largi, bine organizate, curate, cu multă vegetaţie. Totul dovedeşte interes, grijă pentru animale şi respect pentru vizitatori, în special copii.

-Muzeul "Vasile Pârvan", renovat recent tot printr-un proiect cu fonduri europene. Aici este realizat sugestiv şi interesant "drumul" în timp, parcurs de omul preistoric, de la grota rece şi întunecoasă, la descoperirea focului, trecând prin epoca pietrei şi ajungând la cea a metalelor. Aveai senzaţia că eşti în "vizită" la strămoşi- totul în mărime naturală, cu materiale care sugerează foarte bine epoca istorică. În câte excursii am mers cu copiii de-a lungul timpului nu am găsit nicăieri un asemenea mod de prezentare. Fericite sunt cadrele didactice bârlădene! Pot parcurge împreună cu copiii o călătorie în timp mult mai uşor şi mai atractiv, contribuind la formarea unor reprezentări istorice corecte.
Tot în cadrul muzeului am văzut şi o expoziţie de jucării din toate timpurile. O iniţiativă deosebită! Oameni cu suflet au colecţionat fel de fel de jucării pentru a oferi copiilor şi adulţilor un ,,spectacol minunat.

-Mănăstirea Bujoreni, cu frumoasa ei legendă- loc desprins parcă din Rai, unde întâlneşti flori de toate culorile la tot pasul, unde îşi dau mâna într-o armonie perfectă omul cu natura pentru a-L preamări pe Dumnezeu.

Şi mai erau multe obiective interesante, dar timpul nu ne-a mai permis. Poate cu altă ocazie!

La întoarcere mă gândeam cu tristeţe la ceea ce oferim noi copiilor din Botoşani. Foarte puţin!

S-au făcut fântâni arteziene peste tot, cu sau fără rost, marea parcare subterană cu fel de fel de probleme şi alte locuri care doar au înghiţit sume imense de bani.

Numai cât scandal şi câte scenarii în ultimul timp cu o pălmuţă de loc de joacă pentru copii! Parcul nostru a rămas o pată mică de culoare pe harta oraşului. O grămadă de bani a înghiţit stadionul unde numai educaţie nu se face. La împărţirea banilor Primăriei pentru proiectele ONG-urilor au încăput doar cluburile de dans şi de arte marţiale şi…cam atât. Şi vrem copii civilizaţi!

Multe ar mai fi de spus! Aş vrea să fiu învăţătoare în Bârlad, chiar dacă din punct de vedere economic nu e Rai, nu sunt atâtea vile imense ca la noi, dar e mai curat, cu mai multă verdeaţă şi cu multe flori aranjate cu mult gust. Probabil acolo edilii oraşului, printre controversele politice, se mai gândesc cu responsabilitate  la cetăţeni, fac tot posibilul să atragă investitori şi să fie mai bine.

La noi, în ultimul timp, numai gâlceavă între "palate" -care pe care! Cred că am fi meritat şi noi, botoşănenii, mai multă preocupare din partea edililor pentru atragerea fondurilor europene  în vederea păstrării şi promovării patrimoniului cultural local! Respectul pentru alegători şi contribuabili nu înseamnă numai formaţii plătite cu bani grei, mâncare şi băutură!

Învăţător Florentina Dănilă

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Bărbat de 47 de ani, sancționat pentru transport ilegal de persoane!

149

La data de 27 martie 2024, polițiștii din cadrul Serviciului Rutier au oprit pentru control, pe drumul european E 587, în comuna Frumușica, un autoturism condus de un bărbat, de 47 de ani, d...

Campania antidrog care educă elevii să aleagă înțelept, la Colegiului Economic ”Octav Onicescu” Botoșani (Foto)

106

În scopul prevenirii consumului de droguri în rândul populației de vârstă școlară, în perioada decembrie 2023 – iunie 2024, Inspectoratul de Poliție Județean ...

Vești bune de la premierul României: supermarketurile nu vor fi închise în week-end!

Joi, 28 Martie 2024

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat, joi, la începutul ședinței de guvern, că magazinele nu vor fi închise în weekend, subliniind că, „din toate semnalele primite din r&aci...