Probleme tot mai mari pe un drum național din județul Botoșani: Asfaltul se crapă, pământul o ia la vale! FOTO

Un drum național din județul Botoșani, intens circulat, care în toamna acestui an iese din garanție și în care s-au băgat sume uriașe pentru reabilitare și modernizare, a început să se strice tot mai tare. 

Probleme tot mai mari pe un drum național din județul Botoșani: Asfaltul se crapă, pământul o ia la vale! FOTO

Este vorba de DN 29D care face legătura între municipiul Botoșani și Ștefăneși, în zona Dealu Mare. De fiecare dată când s-au făcut lucrări în ultimii ani la acest drum s-a știut că principala problemă pe acest tronson sunt alunecările de teren. Cu toate acestea, din lipsă de fonduri, după cum au invocat mereu cei care administrează drumurile naționale, nu s-a putut realiza singura variantă care pare să rezolve problema, un viaduct.

Tronsonul de la Dealu Mare a fost redeschis circulației la finele anului 2012. După nici trei ani, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a alocat noi fonduri pentru consolidarea terasamentului. În toamna anului 2016 problemele au început să fie tot mai vizibile, pe o porțiune de aproximativ 100 de metri asfaltul crăpându-se iar terenul de pe margine a început să o ia la vale. 


Situația la ora actuală este și mai rea. Asfaltul a crăpat deja pe o porțiune de câteva sute de metri, afectând un sens de mers, iar șoferii care trec frecvent prin zonă spun că șoseaua se strică tot mai tare de la o zi la alta.

Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, care administrează drumurile naționale din județul Botoșani, spun că drumul de la Dealu Mare este atent monitorizat, iar în funcție de concluziile unui expert se va adopta o soluție pentru refacerea acestuia. 

"Este făcută o expertiză și se monitorizează situația să se vadă cam cum evoluează ca să își dea seama ce soluție să adopte. Vrem să vedem dacă e o problemă în profunzime, sau doar la suprafață, din ce parte, și care ar fi cauzele. Vrem să vedem cum se comportă și când plouă, și când ninge, și când este uscat, să vedem cum evoluează. Este în monitorizare, am semnalizat zona. Vedem la sfârșitul lunii ce ne spune expertul apoi vom trage o concluzie să stabilim ce se poate face acolo. Sunt ape subterane, trebuie captate" a declarat, pentru Stiri.Botosani, Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iași.

 În anul 2002, autoritățile de la acea vreme au decis ca drumul să fie deviat pe o porțiune de doi kilometri, o alternativă la vechea variantă. Pentru construcția noii șosele s-a creat un deal artificial, s-a făcut acces prin pădure, defrișându-se copaci, iar peste pâmântul care s-a adus în zonă s-a făcut noul drum.


Lucrările au fost câștigate în urma unei licitații de firma Arcada din Galați, investiția ridicându-se la zece milioane de lei, fiind suportată de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR).

În anul 2007, cu doar puțin timp înainte de a se face recepția lucrării șoseaua s-a surpat astfel că a fost practic imposibil să se mai circule pe drumul nou construit, traficul fiind deviat pe vechiul traseu. Timp de trei ani acest tronson a fost închis, după ce pe o porțiune de câțiva zeci de metri asfaltul a dispărut cu totul. 

În vara anului 2010, CNADNR a scos la licitație refacerea variantei noi de drum, constând în lucrări de reamenajare și consolidare. Contractul a fost atribuit tot firmei din Galați care a executat și lucrările inițiale. Acest nou contract a presupus amenajarea zonei împădurite din vecinătatea sectorului de drum unde s-au produs alunecările de teren, realizarea unui nou terasament cu multiple straturi, terasarea versanţilor, realizarea ravenelor şi a şanţurilor de colectare a apei meteo şi de suprafaţă, plantarea de copaci. Costurile cu reconstrucția drumului au depășit șase milioane de lei.

De aproape cinci ani drumul este din nou redeschis circulației, dar problemele încep să fie aceleași ca la început. 




 

 

Spune-ne opinia ta