Când vor fi finalizate lucrările de modernizare la drumul de pământ din județul Botoșani!

În ultimul timp s-a vorbit foarte mult despre drumul DN 24C, singurul drum naţional de pământ din România. Pentru a-l aduce în starea firească a drumurilor naţionale, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi, cu sprijinul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a realizat în ultimii doi ani toate demersurile tehnice necesare, astfel că la această dată drumul a scăpat de “eticheta” purtată nemeritat. 

Când vor fi finalizate lucrările de modernizare la drumul de pământ din județul Botoșani!

După ce anul trecut s-a realizat documentaţia tehnică, în acest an a fost finalizată prima etapă a proiectului, respectiv pietruirea şi amenajarea şanţurilor. Lucrările executate pe acest sector de 35,6 km au constat în: nivelare platformă drum, aşternere primul strat de balast, aşternere al doilea strat de balast, aşternere piatră spartă, execuţie şanţuri din pământ şi reparare podeţe transversale. Utilizarea drumului de către autovehicule grele după finalizarea lucrărilor de pietruire a favorizat apariţia unor degradări, în special făgaşe şi gropi, care crează disconfort participanţilor la traficul rutier. Aceste degradări vor fi eliminate în perioada imediată prin scarificare şi completare cu piatră spartă, astfel încât să fie asigurate condiţii de circulaţie în siguranţă pentru toate categoriile de vehicule.

Sistemul rutier rezultat în urma lucrărilor va avea în final următoarea alcătuire:

- 4 cm strat de uzură BA 16 m ;

- 6 cm mixtură asfaltica AB2

- 25 cm piatră spartă ;

- 30 cm strat de balast;

- 20 cm strat de formă.

Dimensionarea sistemului rutier s-a realizat pentru vehicule cu sarcina pe osie de 11,5 t, la un trafic de perspectivă de 15 ani. De asemenea, la dimensionare s-a ţinut seama de verificarea structurii rutiere la îngheţ - dezgheţ (conform STAS 1709/1/2 – 1990) şi de fenomenul de oboseală. Şanţurile şi rigolele sunt dimensionate pentru colectarea apelor de suprafaţă şi dirijarea lor către emisari. Ele s-au prevăzut pe cca. 68% din lungimea traseului proiectat.

Majoritatea şanţurilor vor fi de pământ deoarece declivităţile sunt reduse. Aşa cum rezultă din profilurile transversale şanţurile colectează apa de pe partea carosabilă şi mai puţin de pe terenurile agricole alăturate. Sunt trei poduri, cel mai mare fiind de 9,60 metri. Podeţele existente în număr de 25, au deschideri de 0.6 ÷ 3,5 m, 6 dintre acestea au deschiderea sub 2,00 m. S-a prevăzut înlocuirea tuturor podeţelor existente cu deschiderea sub 2,00 m şi a celor în stare proastă, lărgirea şi reparaţia celor corespunzătoare, precum şi un număr de încă 7 podeţe proiectate noi.

 Toate intersecţiile se amenajează, iar drumurile laterale sunt amenajate pe 25 m, 15 m cu îmbrăcăminte asfaltică şi 10 m pietruire.

 La finalul lucrărilor DN 24 C va avea realizată întreaga semnalizare rutieră în conformitate cu standardele şi normele în vigoare, atât cea verticală cât şi cea orizontală, benzi vibratoare la trecerile de pietoni, lămpi cu lumină focusată la trecerile importante de pietoni (şcoli, primării).

 În localităţi vor fi amenajate trotuare pentru a evita traficul pietonal pe acostamente sau pe partea carosabilă şi parapete pietonale în zona şcolilor.

Prin modernizarea lui DN 24C de la km 106+650 la km 142+250, prin împietruire, va creşte accesibilitatea în această zonă cu un important potenţial economic şi în special agricol, vor fi asigurate condiţiile activităţii de aprovizionare, se vor reduce perioadele şi costurile de transport, consumul de carburanţi precum şi costurile de întreţinere şi reparaţie ale vehiculelor.

  „S-au alocat până acum sumele necesare, conform graficului pe care ni l-am propus. Avem convingerea că anul viitor vom încheia lucrările de modernizare a acestui drum, prin turnarea unui covor de asfalt, astfel încât să nu mai fie nici măcar drum de piatră. Numai aşa vom ajuta această zonă slab dezvoltată economic să ajungă la un nivel de civilizaţie mult aşteptat de oamenii acestor meleaguri de legendă. Pentru sectorul de drum sus mentionat, s-a incheiat contractul ,,Servicii de proiectare – Revizuire SF pentru obiectivul Modernizare DN 24 C km 106+650 – km 142+250”, iar Studiul de Fezabilitate a fost analizat şi avizat în C.T.E. - D.R.D.P. Iaşi şi transmis CNAIR SA, în vederea avizării şi introducerea la finanţare pentru anul 2017”, a spus ing. Ovidiu Mugurel LAICU, director regional executiv al DRDP Iaşi.

D.R.D.P. Iaşi îşi cere scuze de la utilizatorii acestui drum naţional pentru disconfortul produs de degradările apărute în carosabil şi recomandă participanţilor la trafic să respecte semnificaţia indicatoarelor rutiere.

Comunicat de presă Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Costel Enache, nervos pe arbitri: Şi arbitrii pot greşi, însă nu ştiu de ce o fac totdeauna împotriva echipei noastre

Duminică, 10 Decembrie 2017
638

Costel Enache a spus că este de părere că fotbalul este un sport supus greşelii atât de jucători cât şi de arbitri, însă nu este de acord ca arbitrii să greşească doar &ici...

Nicolae Dică, după victoria categorică cu FC Botoşani: Am fost pregătiţi din toate punctele de vedere

Duminică, 10 Decembrie 2017
471

Tehnicianul a spus că era o presiune în plus după victoria obţinută de CFR Cluj ce se distanţase la opt puncte înaintea jocului de la Botoşani. "Ne aşteptam să avem u...

O carte homeopatică: "Simt boala ca iubire a lui Hristos"

Duminică, 10 Decembrie 2017
221

Părintele Ioan Cr. Teşu este, pentru mine, un reper, dar şi un sprijin moral, mesajul său, pe atât de fundamental, pe atât de creştinesc, fiind ca în Kali Yuga modernă, "a cărei marcă e di...