Ajutor cerut pentru majorarea salariilor la Nova Apaserv și Urban Serv. Cheltuieli acoperite cu majorări de tarif

Repetatele solicitări ale angajaților de la societățile Nova Apaserv și Urban Serv de majorare a lefurilor au primit de fiecare dată același răspuns: "nu pot fi operate creșteri, nu ne permite cadrul legal".

 

Ajutor cerut pentru majorarea salariilor la Nova Apaserv și Urban Serv. Cheltuieli acoperite cu majorări de tarif

Șefii celor două societăți subordonate Consiliului Județean și Consiliului Local au mers, joi, la prefectul județului pentru a-i solicita să facă demersuri la nivel central, în calitate de reprezentant al Guvernului în teritoriu, pentru modificarea actelor normative care în acest moment nu permit creșterile salariale în cadrul societăților de servicii publice.

La societatea Nova Apaserv salariile nu au mai fost majorate din anul 2015, după cum susține directorul Albert Tănase, singurele creșteri fiind în cazul personalului cu salariul minim pe economie.

 "În prezent, prestatorilor de servicii publice din România li se aplică Legea bugetului de stat și Ordonanța 26/2013 care privește rspectarea unei discipline financiare în domeniul de activitate al societăților. Și Nova Apaserv și Urban Serv sunt societăți care se autofinanțează, care la sfârșitul anului se înregistrează cu un profit dar o creștere de natură salarială nu poate fi făcută decât condiționat de prevederile celor două acte normative. Pe anul 2016 nu au putut fi operate creșteri salariale prin aplicarea acestor acte normative, și nu au putut fi aplicate creșteri de natură salarială nici în anul 2017. Singura creștere a fost făcută unui segment de salariați din cadrul societății prin impunerea la nivel național, de la 1 ianuarie, a unui nou salariu minim pe economie. Creșterea a vizat o treime din numărul de salariați, iar restul nu au avut nicio creștere salarială din anul 2015. Mi se pare normal să depunem toate eforturile pentru a reuși schimbarea legislației în acest domeniu pentru a putea face o analiză proprie raportată la o situație concretă din cadrul societății care să ne acorde o oarecare independență și în ceea ce privește întocmirea unei organigrame", a precizat directorul Nova Apaserv.

Acesta a menționat că la nivelul societății pe care o conduce există la ora actuală un deficit major de personal, de 50-60 de persoane, pe partea operațională. 

Directorul Nova Apaserv a spus că în acest moment nu se poate vorbi nici ce acordarea tichetelor de masă, iar pentru acoperirea creșterilor salariale de la 1 ianuarie, cu salariul minim pe economie, și a celor generate de scumpirea energiei electrice, la nivelul operatorului de apă și canal vor trebui făcute majoări de tarife de 2-3 procente.  

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Claudia Luca

Covoare asfaltice pe mai multe drumuri judeţene. Unde se va interveni!

Luni, 5 Februarie 2018
1439

Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri a transmis către Consiliul Judeţean o situaţie cu lucrările de întreţinere şi reparaţii ce vor fi făcute anul acesta pe tronsoanele de dr...

Modificări în grupul PNL din Consiliul Judeţean

Luni, 5 Februarie 2018
725

Doi consilieri judeţeni aleşi pe listele PNL, în urma scrutinului din 2016, renunţă la mandatele din Consiliului Judeţean, locul acestora urmând a fi luat de supleanţi.Unul dintr...

Consilier local, nemulţumit de funcţionarea iluminatului public din Botoşani: "Suntem defazaţi"

Duminică, 4 Februarie 2018
494

Iluminatul public în municipiul Botoşani este o problemă readusă frecvent în discuţie în cadrul sedinţelor de Consiliu Local.  Aşa s-a întâmplat şi la ultima ...