Primeşti oferte şi reclame prin SMS? Poţi reclama, sancţiunile ajung până la 100.000 lei!

Primeşti oferte şi reclame prin SMS? Poţi reclama, sancţiunile ajung până la 100.000 lei!
In incercarea de a-si transmite mesajele unui numar cat mai mare de potentiali clienti, firmele se folosesc si de comunicari comerciale telefonice, pe langa cele prin e-mail. Insa, pentru a putea face acest lucru in mod legal, exista cateva reguli de baza ce trebuie respectate, altfel sanctiunile pot fi usturatoare.

Regulile referitoare la comunicarile comerciale prin intermediul telefonului (apeluri si/sau SMS-uri) sunt stabilite in momentul de fata prin Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice. Totodata, acestea sunt completate atat de reglementarile privind prelucrarea datelor cu caracter personal, cat si de cele privind comertul electronic, arată Avocatnet.ro.

In esenta, o comunicare comerciala este orice forma de comunicare ce are drept scop promovarea directa sau indirecta a unor produse si servicii, precum si a imaginii, numelui/denumirii, firmei sau emblemei unui comerciant/unei profesii.

Obtinerea acordului persoanei vizate, obligatorie

La fel ca in cazul comunicarilor comerciale prin e-mail, si cele telefonice necesita acordul prealabil al persoanei vizate, dupa cum ne-a declarat Horia Ispas, Managing Associate la Tuca Zbarcea si Asociatii (foto). Astfel, firmele trebuie sa obtina un consimtamant expres care sa poata fi probat ulterior.

"Conditia fundamentala pentru transmiterea de comunicari comerciale este obtinerea consimtamantului prealabil expres al persoanei vizate. In virtutea acestei obligatii, comerciantul comunicator va trebui sa utilizeze metode eficiente prin care sa fixeze in mod durabil (si sa poata proba ulterior) consimtamantul persoanei vizate", a explicat specialistul pentru AvocatNet.ro.

In acelasi timp, a punctat Horia Ispas, acordul obtinut trebuie sa indeplineasca anumite conditii: "Sa fie exprimat de persoana vizata in cunostinta de cauza cu privire la identitatea operatorului, scopul prelucarii (de exemplu, marketing direct), drepturile persoanei vizate (si anume dreptul de acces la datele sale, dreptul de interventie, dreptul de opozitie) si sa fie neechivoc".

Obtinerea consimtamantului expres poate fi facuta prin orice metoda care sa asigure pastrarea acordului si probarea ulterioara a acestuia, in caz ca este necesar. In acest sens, un exemplu este "casuta de opt-in".

"Standardul de buna-practica pentru obtinerea consimtamantului este «casuta opt-in». De exemplu, completarea unui formular de promotie prin care persoana vizata ofera datele sale personale si exprima consimtamantul pentru prelucrarea acestora pentru scopuri de marketing direct, prin bifarea unei casute de acceptare", a precizat specialistul.

Comunicarile comerciale nesolicitate, sanctionate cu amenzi de pana la 100.000 de lei
  In lipsa existentei consimtamantului expres, comunicarile comerciale sunt interzise, potrivit dispozitiilor Legii nr. 506/2004, indiferent ca este vorba de o persoana fizica sau una juridica.

"Este interzisa efectuarea de comunicari comerciale prin utilizarea unor sisteme automate de apelare si comunicare care nu necesita interventia unui operator uman, prin fax ori prin posta electronica sau prin orice alta metoda care foloseste serviciile de comunicatii electronice destinate publicului, cu exceptia cazului in care abonatul sau utilizatorul vizat si-a exprimat in prealabil consimtamantul expres pentru a primi asemenea comunicari", scrie in actul normativ.

Intr-o astfel de situatie, amenzile pe care le risca firmele sunt cuprinse intre 5.000 si 100.000 de lei. Iar in cazul societatilor care au o cifra de afaceri de peste 5.000.0000 de lei, amenda poate fi in cuantum de pana la 2% din cifra de afaceri.

Important! De constatarea si sanctionarea contraventiilor in domeniul prelucrarii datelor cu caracter personal (inclusiv pentru comunicarile comerciale nesolicitate) se ocupa, asa cum a mentionat Horia Ispas, Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Triumf botoșănean în Polonia: Trofeul festivalului și Premiul pentru cea mai bună actriță! (Foto)

astăzi, 09:54
18

Teatrul Pentru Copii și Tineret „Vasilache” (Studioul de Teatru pentru Tineret) a participat în această perioadă la Festivalul Internațional de Teatru Sitfy Polonia.Aflat la ...

„Învățăm să reciclăm”. Copii învățați de șeful Gărzii de Mediu să recicleze selectiv (Foto)

astăzi, 09:38
27

Elevii Școlii Gimnaziale nr. 2 Tudor Vladimirescu-Albești, coordonați de director prof. Chitic Mihaela, prof. Herghiligiu Simona și prof. Zănoagă Loredana, au participat la activitatea „&I...

Dan Șlincu, PSD: Șapte oferte pentru construirea noului pod peste Siret de la Vârfu Câmpului

astăzi, 09:25
32

Comisia de achiziție din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a început procesul de analiză a celor șapte oferte depuse în cadrul licitației pe...