Ministrul Educaţiei, despre temele pentru acasă ale elevilor: "Adulţii nu ar face faţă stresului la care sunt supuşi cei mici"

Ministrul Educaţiei, despre temele pentru acasă ale elevilor: "Adulţii nu ar face faţă stresului la care sunt supuşi cei mici"
Ministrul Educatiei recomanda reducerea volumului mare de teme pentru elevi, deoarece se creeaza supraincarcarea celor mici, iar acestia ajung sa nu mai dea randament.

Ministrul Educatiei, Mircea Dumitru, a declarat intr-un interviu pentru www.republica.ro ca adultii nu ar face fata mai mult de cateva saptamani stresului la care sunt supusi copiii la scoala.

"Daca am pastra acelasi ritm si aceeasi incarcatura de sarcini, va asigur ca noi ca adulti nu am putea sa facem fata mai mult de cateva saptamani la acest gen de stres continuu. Atuul pe care il au copiii, dar nu ar trebui sa il exploatam, pentru ca este in detrimentul lor, este dinamismul extraordinar specific varstei si plasticitatea extraordinara pe care o au", a declarat Ministrul Educatiei.

Acesta subliniaza ca cei mai multi dintre elevii din invatamantul preuniversitar au un volum de teme pentru acasa mult prea mare.

"Trebuie facuta o restructuare a tipului de scoala care insista foarte mult asupra transferului de informatie si de multe ori chiar si examenele sunt formulate in aceiasi termeni: cata informatie a absorbit si cata informatie poate sa livreze in mod prompt un elev. Cred ca aceste lucruri sunt modele educationale conservatoare, ca sa nu dau un alt tip de calificare pentru ele, in timp ce scolile puternice, scolile avansate, cu care noi ne comparam, dar la care ne uitam de jos in sus, sunt scoli care insista foarte mult asupra dezvoltarii creativitatii. Asupra capacitatii elevilor de a functiona in asa fel incat sa aiba o stare de bine in scoala, de a nu se simti tot timpul stresati ca mai au inca si inca teme de facut, pe care nu le pot duce pana la capat pentru ca intotdeauna pot fi mult mai multe teme decat au facut ei pana atunci si cred ca o scoala care merge numai in aceasta directie nu este o scoala care sa serveasca intereselor copilului", mai spune Mircea Dumitru.

Acesta a adus in discutie si statutul elevului, care a fost adoptat in acest an si care a starnit numeroase critici si controverse. Ministrul a explicat ca cele mai multe dintre prevederile statutului elevilor existau si pana acum si nu au deranjat pe nimeni, insa ceea ce aduce nou documentul este faptul ca au fost stranse la un loc toate masurile, au fost ordonate si cuprinde atat indatoriri, cat si drepturi ale elevilor.

"Nu poti sa ai obligatii, fara sa ai si drepturi. Aceste critici pe care le aud: statutul reprezinta sfarsitul scolii... Ca sa inteleg in ce consta critica, ar trebui sa inteleg sfarsitul carui tip de scoala. Vorbim de o scoala care intr-adevar este centrata asupra elevului? Atunci statutul acesta nu este sfarsitul scolii, ci o intarire a ideii ca scoala se ocupa de formarea si de pregatirea elevului si are in centru interesele copilului. Cand s-a discutat despre statutul studentului, am avut aceleasi temeri, aceleasi griji ale unor oameni ca va fi sfarsitul universitatii. Asta era acum 20 de ani. Eu n-am constatat ca universitatea a luat sfarsit, dimpotriva, ea a supravietuit foarte bine acestor masuri. In legea evaluarii calitatii universitatilor exista acest punct foarte important, potrivit caruia studentii pot si trebuie sa evalueze activitatea profesorilor. Deci, vedeti, lucrurile acestea la inceput provoaca crispare, provoaca teama, ingriijorare, dar incet-incet ele intervin ca ceva firesc si normal in activitatea de zi cu zi a scolilor. Si acest aspect tine tot de educatie, pentru ca in felul acesta ii educam si pe elevi sa fie responsabili atunci cand aduc la cunostinta directiunii scolii sau a consiliului de administratie al scolii ca ar fi probleme cu anumite ore. Si trebuie sa fie responsabili cu ceea ce spun, pentru ca nu orice afirmatie neintemeiata va fi luata in considerare, dar, in acelasi timp, si corpul profesoral trebuie sa aiba in vedere ca sunt anumite principii, reguli, norme, valori, care trebuie respectate atunci cand intra in relatie cu elevii", a explicat ministrul pentru Republica.
 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Costel Enache, nervos pe arbitri: Şi arbitrii pot greşi, însă nu ştiu de ce o fac totdeauna împotriva echipei noastre

Duminică, 10 Decembrie 2017
638

Costel Enache a spus că este de părere că fotbalul este un sport supus greşelii atât de jucători cât şi de arbitri, însă nu este de acord ca arbitrii să greşească doar &ici...

Nicolae Dică, după victoria categorică cu FC Botoşani: Am fost pregătiţi din toate punctele de vedere

Duminică, 10 Decembrie 2017
471

Tehnicianul a spus că era o presiune în plus după victoria obţinută de CFR Cluj ce se distanţase la opt puncte înaintea jocului de la Botoşani. "Ne aşteptam să avem u...

O carte homeopatică: "Simt boala ca iubire a lui Hristos"

Duminică, 10 Decembrie 2017
221

Părintele Ioan Cr. Teşu este, pentru mine, un reper, dar şi un sprijin moral, mesajul său, pe atât de fundamental, pe atât de creştinesc, fiind ca în Kali Yuga modernă, "a cărei marcă e di...