Giratoriul suspendat, noua modă în infrastructura din România

Giratoriul suspendat, noua modă în infrastructura din România

   Foto: economica.net

Sensul giratoriu suspendat reprezintă o soluţie mai bună decât cel la nivel cu solul, care blochează circulaţia, spune un inginer constructor. De asemenea, el susţine că giratoriul suspendat este mai bun şi decât un pasaj drept, unde ai posibilitatea să mergi doar înainte. El a dat ca exemplu Pasajul de la Mihai Bravu din Capitală, de peste Dâmboviţa, sub care s-a mai construit un sens giratoriu la nivel cu solul, scrie Economica.net.

Alt inginer consideră însă că giratoriul suspendat este incomod şi nesigur, din cauză că şoferii au un câmp vizual mai redus pentru a-şi putea coordona mişcările de limitare a vitezei. În schimb, giratoriul la nivel cu solul este mai vizibil. De asemenea, giratoriul suspendat ocupă mai mult loc decât un pasaj drept şi nu poate fi construit oriunde. Spre exemplu, la Mihai Bravu nu ar fi fost spaţiu suficient pentru un giratoriu suspendat iar soluţia aplicată acolo permite totuşi şoferilor care vor să circule la dreapta sau la stânga să circule sub pasaj.

Şi transportatorii critică noua soluţie la modă acum în infrastructură. "Giratoriul suspendat este o soluţie costisitoare şi care nu se justifică", spune Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT). În opinia sa, pentru a asigura de exemplu continuitatea unui drum naţional la intersecţia cu un drum judeţean, construieşti un pasaj suprateran fie faci un sens giratoriu la nivelul terenului. Reprezentantul transportatorilor mai spune că "a umblat destul prin lume" şi nu prea a întâlnit astfel de giratorii suspendate, precum cel de lângă Ploieşti, oraşul său de origine.

Primul sens giratoriu suspendat din România a fost inaugurat în mai 2016, în judeţul Prahova. Giratoriul se află pe DJ102, la ieşirea din Ploieşti către Păuleşti – Braşov, peste DN1B, o intersecţie în care se produceau frecvent accidente de circulaţie. Lucrările la sensul giratoriu suspendat, care are o arhitectură unică în România, au început în 2013. Valoarea totală finală a proiectului finanţat din fonduri europene a fost de 55,09 milioane lei (aproximativ 13 milioane euro).

Potrivit sursei citate, al doilea giratoriu suspendat urmează să fie construit peste Centura Bucureşti, la Domneşti. Compania de Drumuri a anunţat recent semnarea contractului în valoare de 91,55 milioane lei lei fără TVA şi cu termen de finalizare în 2019.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri

Guvernul introduce "taxa pe lacomie" la banci si anunta modificari la Pilonul II si la taxele pe viciu

Marţi, 18 Decembrie 2018
518

Ministrul de Finante, Eugen Teodorovici, a sustinut marti seara o declaratie de presa in care a prezentat masurile fiscal-bugetare si in domeniul investitiilor publice pentru anul 2019. El a prec...

O poveste adevărată. Despre oameni buni și oameni care învață să fie buni!

Luni, 17 Decembrie 2018
1350

Sunt în tren, călătoresc de la Tg Bujor la Galați. La o stație intră un om al străzii. Plin de vânătăi, cu fața umflată. Arată de vreo 30 de ani.Privind în jur, î...

Ce trebuie să știe și să poată face un român care termină școala în 2030

Sâmbătă, 15 Decembrie 2018
275

Organizația Națiunilor Unite, prin UNESCO, a trasat câteva linii majore spre care să se îndrepte toate țările. Se numesc, pompos, "Obiective de Dezvoltare Durabilă". Toate ...