Giratoriul suspendat, noua modă în infrastructura din România

Giratoriul suspendat, noua modă în infrastructura din România

   Foto: economica.net

Sensul giratoriu suspendat reprezintă o soluţie mai bună decât cel la nivel cu solul, care blochează circulaţia, spune un inginer constructor. De asemenea, el susţine că giratoriul suspendat este mai bun şi decât un pasaj drept, unde ai posibilitatea să mergi doar înainte. El a dat ca exemplu Pasajul de la Mihai Bravu din Capitală, de peste Dâmboviţa, sub care s-a mai construit un sens giratoriu la nivel cu solul, scrie Economica.net.

Alt inginer consideră însă că giratoriul suspendat este incomod şi nesigur, din cauză că şoferii au un câmp vizual mai redus pentru a-şi putea coordona mişcările de limitare a vitezei. În schimb, giratoriul la nivel cu solul este mai vizibil. De asemenea, giratoriul suspendat ocupă mai mult loc decât un pasaj drept şi nu poate fi construit oriunde. Spre exemplu, la Mihai Bravu nu ar fi fost spaţiu suficient pentru un giratoriu suspendat iar soluţia aplicată acolo permite totuşi şoferilor care vor să circule la dreapta sau la stânga să circule sub pasaj.

Şi transportatorii critică noua soluţie la modă acum în infrastructură. "Giratoriul suspendat este o soluţie costisitoare şi care nu se justifică", spune Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT). În opinia sa, pentru a asigura de exemplu continuitatea unui drum naţional la intersecţia cu un drum judeţean, construieşti un pasaj suprateran fie faci un sens giratoriu la nivelul terenului. Reprezentantul transportatorilor mai spune că "a umblat destul prin lume" şi nu prea a întâlnit astfel de giratorii suspendate, precum cel de lângă Ploieşti, oraşul său de origine.

Primul sens giratoriu suspendat din România a fost inaugurat în mai 2016, în judeţul Prahova. Giratoriul se află pe DJ102, la ieşirea din Ploieşti către Păuleşti – Braşov, peste DN1B, o intersecţie în care se produceau frecvent accidente de circulaţie. Lucrările la sensul giratoriu suspendat, care are o arhitectură unică în România, au început în 2013. Valoarea totală finală a proiectului finanţat din fonduri europene a fost de 55,09 milioane lei (aproximativ 13 milioane euro).

Potrivit sursei citate, al doilea giratoriu suspendat urmează să fie construit peste Centura Bucureşti, la Domneşti. Compania de Drumuri a anunţat recent semnarea contractului în valoare de 91,55 milioane lei lei fără TVA şi cu termen de finalizare în 2019.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri

Poliţia Română, sfaturi pentru folosirea telefonului: Atenţie la aplicaţiile folosite

astăzi, 19:54
113

Poliţia Română recomandă atenţie sporită atunci când folosim telefoanele mobile, printre sfaturi fiind evitarea utilizării reţelelor wi-fi publice pentru operaţiuni bancare, comer...

Președintele Societății Române de Științe Matematice: România are din ce în ce mai mulți analfabeți funcțional! Bacalaureatul trebuie schimbat!

astăzi, 18:42
140

Radu Gologan, presedintele Societatii Romane de Stiinte Matematice, a declarat ca forma de desfasurare a examenului de Bacalaureat ar trebui modificata, cea existenta, in care se pune accent pe memora...

Pașaportul temporar va fi eliberat în trei zile numai dacă dovedești urgența obținerii sale, au decis deputații

astăzi, 09:49
323

Deși vom avea posibilitatea de a cere un pașaport temporar pentru că refuzăm unul electronic simplu, nu-l vom obține în termen de trei zile, ci în zece zile lucrătoare, cât dur...