Giratoriul suspendat, noua modă în infrastructura din România

Giratoriul suspendat, noua modă în infrastructura din România

   Foto: economica.net

Sensul giratoriu suspendat reprezintă o soluţie mai bună decât cel la nivel cu solul, care blochează circulaţia, spune un inginer constructor. De asemenea, el susţine că giratoriul suspendat este mai bun şi decât un pasaj drept, unde ai posibilitatea să mergi doar înainte. El a dat ca exemplu Pasajul de la Mihai Bravu din Capitală, de peste Dâmboviţa, sub care s-a mai construit un sens giratoriu la nivel cu solul, scrie Economica.net.

Alt inginer consideră însă că giratoriul suspendat este incomod şi nesigur, din cauză că şoferii au un câmp vizual mai redus pentru a-şi putea coordona mişcările de limitare a vitezei. În schimb, giratoriul la nivel cu solul este mai vizibil. De asemenea, giratoriul suspendat ocupă mai mult loc decât un pasaj drept şi nu poate fi construit oriunde. Spre exemplu, la Mihai Bravu nu ar fi fost spaţiu suficient pentru un giratoriu suspendat iar soluţia aplicată acolo permite totuşi şoferilor care vor să circule la dreapta sau la stânga să circule sub pasaj.

Şi transportatorii critică noua soluţie la modă acum în infrastructură. "Giratoriul suspendat este o soluţie costisitoare şi care nu se justifică", spune Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT). În opinia sa, pentru a asigura de exemplu continuitatea unui drum naţional la intersecţia cu un drum judeţean, construieşti un pasaj suprateran fie faci un sens giratoriu la nivelul terenului. Reprezentantul transportatorilor mai spune că "a umblat destul prin lume" şi nu prea a întâlnit astfel de giratorii suspendate, precum cel de lângă Ploieşti, oraşul său de origine.

Primul sens giratoriu suspendat din România a fost inaugurat în mai 2016, în judeţul Prahova. Giratoriul se află pe DJ102, la ieşirea din Ploieşti către Păuleşti – Braşov, peste DN1B, o intersecţie în care se produceau frecvent accidente de circulaţie. Lucrările la sensul giratoriu suspendat, care are o arhitectură unică în România, au început în 2013. Valoarea totală finală a proiectului finanţat din fonduri europene a fost de 55,09 milioane lei (aproximativ 13 milioane euro).

Potrivit sursei citate, al doilea giratoriu suspendat urmează să fie construit peste Centura Bucureşti, la Domneşti. Compania de Drumuri a anunţat recent semnarea contractului în valoare de 91,55 milioane lei lei fără TVA şi cu termen de finalizare în 2019.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri

Bărbații din România adoră să se șicaneze în trafic

astăzi, 08:31
129

Nu ești șofer adevărat dacă nu te-ai șicanat măcar o dată în trafic. Cel puțin asta par să gândească o parte dintre conducătorii auto de la noi.Un studiu realizat de “...

De câte vizualizări ai nevoie pe YouTube pentru a câştiga salariul minim pe economie în România

Marţi, 23 Mai 2017
2483

Ideea de a face bani din clipuri a rămas pentru destul de mult timp învăluită într-un oarecare mister. Un amplu material publicat de cei de la The New York Times la începutul 2014...

Fermierii se plang ca nu au forta de munca in agricultura, dar dam ajutoare de 10 miliarde de euro

Marţi, 23 Mai 2017
1552

Fermierii din Romania nu mai gasesc forta de munca, deoarece oamenii sunt incurajati sa nu munceasca si sa stea acasa de ajutoarele sociale prea mari, care au ajuns in total in Romania la 10 miliarde ...