Giratoriul suspendat, noua modă în infrastructura din România

Giratoriul suspendat, noua modă în infrastructura din România

   Foto: economica.net

Sensul giratoriu suspendat reprezintă o soluţie mai bună decât cel la nivel cu solul, care blochează circulaţia, spune un inginer constructor. De asemenea, el susţine că giratoriul suspendat este mai bun şi decât un pasaj drept, unde ai posibilitatea să mergi doar înainte. El a dat ca exemplu Pasajul de la Mihai Bravu din Capitală, de peste Dâmboviţa, sub care s-a mai construit un sens giratoriu la nivel cu solul, scrie Economica.net.

Alt inginer consideră însă că giratoriul suspendat este incomod şi nesigur, din cauză că şoferii au un câmp vizual mai redus pentru a-şi putea coordona mişcările de limitare a vitezei. În schimb, giratoriul la nivel cu solul este mai vizibil. De asemenea, giratoriul suspendat ocupă mai mult loc decât un pasaj drept şi nu poate fi construit oriunde. Spre exemplu, la Mihai Bravu nu ar fi fost spaţiu suficient pentru un giratoriu suspendat iar soluţia aplicată acolo permite totuşi şoferilor care vor să circule la dreapta sau la stânga să circule sub pasaj.

Şi transportatorii critică noua soluţie la modă acum în infrastructură. "Giratoriul suspendat este o soluţie costisitoare şi care nu se justifică", spune Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT). În opinia sa, pentru a asigura de exemplu continuitatea unui drum naţional la intersecţia cu un drum judeţean, construieşti un pasaj suprateran fie faci un sens giratoriu la nivelul terenului. Reprezentantul transportatorilor mai spune că "a umblat destul prin lume" şi nu prea a întâlnit astfel de giratorii suspendate, precum cel de lângă Ploieşti, oraşul său de origine.

Primul sens giratoriu suspendat din România a fost inaugurat în mai 2016, în judeţul Prahova. Giratoriul se află pe DJ102, la ieşirea din Ploieşti către Păuleşti – Braşov, peste DN1B, o intersecţie în care se produceau frecvent accidente de circulaţie. Lucrările la sensul giratoriu suspendat, care are o arhitectură unică în România, au început în 2013. Valoarea totală finală a proiectului finanţat din fonduri europene a fost de 55,09 milioane lei (aproximativ 13 milioane euro).

Potrivit sursei citate, al doilea giratoriu suspendat urmează să fie construit peste Centura Bucureşti, la Domneşti. Compania de Drumuri a anunţat recent semnarea contractului în valoare de 91,55 milioane lei lei fără TVA şi cu termen de finalizare în 2019.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri

Sorin Grindeanu: Il indemn pe viitorul premier sa schimbe echipa de la ANAF!

astăzi, 15:59
282

Sorin Grindeanu l-a sfatuit pe premierul desemnat Mihai Tudose sa schimbe echipa de conducere a ANAF-ului, intrebandu-se, intr-o sedinta de bilant la Palatul Victoria, la final de mandat, cum este pos...

Valul de căldură se prelungeşte! Recomandări de la Direcţia de Sănătate Publică Botoşani

astăzi, 14:11
315

Dacă la ora 14: 00, la Staţia Meteo Botoşani se înregistrau 28,9ºC, măsurătorile făcâdu-se în mediu controlat, la o înălţime de doi metri deasupra solului şi la u...

Igor Dodon: 2018 va fi decretat "Anul Ștefan cel Mare". Președintele Moldovei spune și de ce Băsescu ar fi "un mare pericol" pentru țara lui!

astăzi, 13:52
256

Președintele prorus al Republicii Moldova, Igor Dodon, a anunțat că va declara prin decret prezidențial 2018 drept "Anul Ștefan cel Mare", într-o conferință de presă susținut...