Ce spun specialiștii despre propunerea de creștere a vitezei maxime legale!

Ce spun specialiștii despre propunerea de creștere a vitezei maxime legale!
Un deputat PSD vrea să fim lăsaţi să călcăm mai tare pe acceleraţie în localitate. Spune că traficul ar fi mai puţin aglomerat, dacă viteza maximă legală ar creşte de la 50 de kilometri pe oră la 60. Autorităţile sunt de altă părere. Poliţiştii atrag atenţia că viteză este una dintre principalele cauze ale accidentelor.
 
Deputatul Mihai Weber spune că sunt destule drumuri bune în România, care le permit şoferilor să meargă, la o adică, şi cu peste 70 de kilometri pe oră. Probleme apar în special pe segmentele de şosea ce traversează localităţile, explică deputatul, conform Digi24.ro.
 
Specialiştii spun, însă, că mărirea limitei legale i-ar face pe şoferi să gonească. „Ei aşa fac calculul. 50 de kilometri la oră, plus încă 20, pentru că amenda este mai mică sub 70 la oră”, afirmă Sorin Ene, pilot.
 
O frână bruscă la viteză de 50 de kilometri pe ora opreşte autoturismul în 30 de metri. Doar 20 kilometri pe ora în plus dublează, însă, distanţă de frânare. „Nu poţi să ştii niciodată. Poate apărea un animal, s-au întâmplat atâtea accidente cu final tragic”, adaugă Sorin Ene, pilot.
 
„Dacă nu mă opream, cel mai probabil maşina m-ar fi lovit. Experţii spun că la 50 de kilometri pe ora, un pericol poate să fie evitat. Dacă viteză creşte şi şoferul reacţionează mai greu, mai ales dacă el nu vede ce se află pe marginea drumului”, relatează Valentin Stan, reporter Digi24.
 
O altă problema pe care o ridică deputatul e că pe multe drumuri se trece brusc de la o limita de viteză la altă. Am vrut să vedem cum se face o astfel de trecere.
 
„Vom începe manevră de frânare de la 70 de kilometri la ora la 30 de kilometri la ora. Frânarea nu trebuie să fie foarte bruscă, am avut în spatele nostru, aţi văzut o maşină care a fost luată prin surprindere şi ne-a depăşit. Exact ce va spuneam. Sunt factori care contează”, afirmă Sorin Ene, pilot.
 
Autorităţile mai spun că o creştere a numărului de accidente înseamnă, automat, şi mai mulţi bani cheltuiţi de către stat.
 
„Ştim foarte bine că vorbim de semne de circulaţie distruse, plus că la acestea trebuie să adăugăm logistică necesară îndepărtării resturilor de pe carosabil”, spune Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR.
 
Proiectul este depus la Senat şi se află în dezbatere publică.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri

Ministrul Sănătății obligă instituțiile din subordine să solicite un aviz de la minister înainte să dea orice informație presei! FOTO

Miercuri, 23 Mai 2018
226

Un ordin semnat de ministrul Sănătății, Sorina Pintea, obligă toate direcțiile de sănătate publică și unitățile din subordine să solicite în orice situație care presupune comunicar...

Are 30 de ani și a fost dat în judecată de propriii părinți pentru că nu vrea să se mute din casa părintească!

Miercuri, 23 Mai 2018
815

Doi parinti si-au dau in judecata fiul de 30 de ani, pentru ca acesta se simte mult prea confortabil in casa parinteasca si nu manifesta nicio intentie de a se muta.Potrivit BBC, Christina si Mark...

OFICIAL: Steaua a solicitat palmaresul, dar si excluderea FCSB din cupele europene si dezafilierea de la FRF

Miercuri, 23 Mai 2018
427

In plus, formatia militara vrea ca FCSB, echipa ce a folosit ilegal marca Steaua timp de mai bine de un deceniu, sa fie exclusa din cupele europene si dezafiliata de la FRF.Juristul Clubului ...