Ce spun specialiștii despre propunerea de creștere a vitezei maxime legale!

Ce spun specialiștii despre propunerea de creștere a vitezei maxime legale!
Un deputat PSD vrea să fim lăsaţi să călcăm mai tare pe acceleraţie în localitate. Spune că traficul ar fi mai puţin aglomerat, dacă viteza maximă legală ar creşte de la 50 de kilometri pe oră la 60. Autorităţile sunt de altă părere. Poliţiştii atrag atenţia că viteză este una dintre principalele cauze ale accidentelor.
 
Deputatul Mihai Weber spune că sunt destule drumuri bune în România, care le permit şoferilor să meargă, la o adică, şi cu peste 70 de kilometri pe oră. Probleme apar în special pe segmentele de şosea ce traversează localităţile, explică deputatul, conform Digi24.ro.
 
Specialiştii spun, însă, că mărirea limitei legale i-ar face pe şoferi să gonească. „Ei aşa fac calculul. 50 de kilometri la oră, plus încă 20, pentru că amenda este mai mică sub 70 la oră”, afirmă Sorin Ene, pilot.
 
O frână bruscă la viteză de 50 de kilometri pe ora opreşte autoturismul în 30 de metri. Doar 20 kilometri pe ora în plus dublează, însă, distanţă de frânare. „Nu poţi să ştii niciodată. Poate apărea un animal, s-au întâmplat atâtea accidente cu final tragic”, adaugă Sorin Ene, pilot.
 
„Dacă nu mă opream, cel mai probabil maşina m-ar fi lovit. Experţii spun că la 50 de kilometri pe ora, un pericol poate să fie evitat. Dacă viteză creşte şi şoferul reacţionează mai greu, mai ales dacă el nu vede ce se află pe marginea drumului”, relatează Valentin Stan, reporter Digi24.
 
O altă problema pe care o ridică deputatul e că pe multe drumuri se trece brusc de la o limita de viteză la altă. Am vrut să vedem cum se face o astfel de trecere.
 
„Vom începe manevră de frânare de la 70 de kilometri la ora la 30 de kilometri la ora. Frânarea nu trebuie să fie foarte bruscă, am avut în spatele nostru, aţi văzut o maşină care a fost luată prin surprindere şi ne-a depăşit. Exact ce va spuneam. Sunt factori care contează”, afirmă Sorin Ene, pilot.
 
Autorităţile mai spun că o creştere a numărului de accidente înseamnă, automat, şi mai mulţi bani cheltuiţi de către stat.
 
„Ştim foarte bine că vorbim de semne de circulaţie distruse, plus că la acestea trebuie să adăugăm logistică necesară îndepărtării resturilor de pe carosabil”, spune Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR.
 
Proiectul este depus la Senat şi se află în dezbatere publică.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri

Polițiștii acuză probleme la centrele de reținere și arest preventiv: Se pot transforma în spitale de boli infecțioase!

astăzi, 14:59
186

Sindicatul National al Agentilor de Politie acuza probleme la nivelul centrelor de retinere si arest preventiv din tara, cea mai stringenta fiind cea a retinutilor ce sufera de boli contagioase, intru...

Pleci la drum? Vezi unde sunt amplasate camerele video care verifică valabilitatea rovinietei

astăzi, 07:48
391

74 de camere video amplasate pe drumurile naționale și autostrăzile din România citesc plăcuțele de înmatriculare și stabilesc dacă mașinile au plătit sau nu rovinieta. Iată mai ...

Costel Enache: "Sperăm să fim cu toții maturi și să găsim soluții rapide, pentru că timpul nu prea ne ajută"

Luni, 24 Septembrie 2018
358

FC Botoșani va disputa marți, de la ora 16.00, partida din 16-imile Cupei României contra echipei FC Voluntari. La conferința de presă de luni, antrenorul principal Costel Enache a declarat ...