Drum bun, probleme multe! Oamenii riscă să-şi rupă maşinile când ies la drumul naţional ce le traversează comuna! FOTO
BOTOSANI

Drum bun, probleme multe! Oamenii riscă să-şi rupă maşinile când ies la drumul naţional ce le traversează comuna! FOTO
Suntem cu toţii de acord că reabilitarea stratului de asfalt pe sectorul Botoşani- Dorohoi era necesară şi obligatorie. Lucrarea s-a făcut, drumul s-a înălţat cu câţiva centimetri, circulăm bine, suntem mulţumiţi că un drum naţional, măcar pe un sector, e bun- bunuţ. Numai că, neinvitate, apar problemele.

Oamenii din Brăeşti s-au bucurat când au văzut utilajele la lucru, şi-au zis că normalitatea ajunge şi la ei, dar când să iasă cu maşinile de pe drumurile comunale către drumul naţional au avut o surpriză. Diferenţa de nivel este mare şi dacă şoferul nu este atent, are toate "şansele" să rămână fără scut, în cel mai bun caz.

Dumitru Ailenei este unul dintre brăeştenii care au luat atitudine faţă de această scăpare a constructorului. "Vineri am luat legătura cu şeful de lucrări de la firma Viarom, în timp ce muncitorii turnau asfalt prin comună, şi l-am întrebat de ce a lăsat praguri de pe şoseaua principală pe drumurile comunale fără a face o pantă cât de mică. L-am întrebat şi dacă se vor întoarce pentru a remedia problema, iar el a răspuns că nu se mai întorc, să o rezolvăm noi. Interesant este că la unele proprietăţi s-a făcut asfaltare de aproximativ 40 de metri până în poartă, cum ar fi între magazinul vechi şi biserica de lemn, iar când l-am întrebat pe şef de această situaţie, mi-a răspuns că acolo locuieşte cineva de la o primărie", susţine Dumitru Ailenei.

Mai mult, spune brăeşteanul, la unele intrări pe drumurile comunale, pragurile sunt între 10-12 centimetri, iar la iarnă va fi imposibil de ieşit de pe drumurile comunale. "În numele proprietarilor de autoturisme şi a celorlalţi cetăţeni din comună, vă rugăm respectuos să luaţi legătura cu firma care a efectuat lucrarea să remedieze urgent situaţia neplăcută în care ne aflăm, iar cei vinovaţi că au făcut asfaltări pe persoane particulare să plătească. Aceste lucrări sunt finanţate din bani publici la care ne aducem contribuţia toţi cetăţenii, mai ales proprietarii de autoturisme, şi avem tot dreptul să circulăm civilizat, chiar dacă locuim la ţară", afirmă Dumitru Ailenei.

Reclamaţia brăeşteanului este întemeiată dacă privim fotografiile făcute în comună, tocmai la aceste praguri. Ovidiu Laicu, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi, instituţia care diriguieşte drumurile naţionale, se aştepta la laude pentru lucrarea făcută pe sectorul Botoşani- Dorohoi.

"Într-adevăr, ei acolo nu aveau prevăzute cantităţi decât pentru tot ce înseamnă carosabil, nu şi pentru racordări. Noi avem în contractul ăsta şi completări de acostamente, că nu-i numai acolo, ci pe tot acostamentul este o diferenţă de nivel şi o să completăm zilele următoare cu balast. Au fost retrase utilajele de asfalt, dar balastul nu se pune cu asfalt. Avem în vedere şi acest aspect, dar oricum lucrarea nu este terminată, mai sunt de făcut marcaje. Eu credeam că ne mai şi felicită cineva, că totuşi acolo a fost făcută o lucrare, se circulă mai civilizat", spune Ovidiu Laicu, şeful DRDP Iaşi.

Specialiştii în drumuri spun că, de regulă, aceste racordări sunt din beton, de balast sau asfalt. "Depinde de expertiză, dacă a fost făcută, de soluţia tehnică găsită. Acolo, la Brăeşti, ar merge şi balastul, numai să-l pună", susţin aceştia.

Info Plus: Programul Naţional de Dezvoltare Locală, vestitul PNDL prin care comunele au posibilitatea să acceseze fonduri pentru modernizare, arată, de exemplu, cum trebuie făcute intersecţiile cu alte drumuri laterale, stratul de asfalt sau beton continuând pe 25 de metri pe drumul comunal sau sătesc. Lucrările făcute de DRDP ţin cont, cel mai probabil, de alte norme.

UPDATE: Şeful Secţiei Drumuri Naţionale, Viorel Zacreţchi, a anunţat că ieri DRDP Iaşi a încheiat contractul subsecvent de lucrări cu societatea Transporturi Auto privind "lucrări de întreţinere curentă pe timp de vară- completare acostamente cu balast". 









 

 

Spune-ne opinia ta