Investiţie de milioane în pericol! Un drum făcut de la zero a început să se surpe, pentru a doua oară! FOTO
BOTOSANI

Investiţie de milioane în pericol! Un drum făcut de la zero a început să se surpe, pentru a doua oară! FOTO
Situație incredibilă pe un drum intens circulat din județul Botoșani! După ce a înghițit milioane de lei de-a lungul anilor, fiind reparat chiar înainte de recepţie, drumul a început, din nou, să se surpe, fiind mai mult decât evident că în scurt timp va trebui să se intervină pentru a nu fi pus în pericol traficul rutier.

Și asta la doar trei ani de când a fost deschis circulației. Se întâmplă pe DN 29D, la Dealu Mare, drumul care face legătura cu Vama Stânca-Costești. Pe o porțiune de circa 100 de metri asfaltul a început să crape, iar pâmântul de pe margine să o ia la vale.

Cei de la Secția Drumuri Naționale au semnalizat deja zona, iar șoferii care circulă pe acest traseu spun că problemele de pe carosabil sunt tot mai evidente de la o săptămână la alta.

Istoria acestui drum care dă atât de mari bătăi de cap începe în anul 2002. Autoritățile au decis la acea vreme ca drumul să fie deviat pe o porțiune de doi kilometri, o alternativă la vechea variantă. Pentru construcția noii șosele s-a creat un deal artificial, s-a făcut acces prin pădure, defrișându-se copaci, iar peste pâmântul care s-a adus în zonă s-a făcut noul drum. Lucrările au fost câștigate în urma unei licitații de firma Arcada din Galați, investiția ridicându-se la zece milioane de lei, fiind suportată de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR).

În anul 2007, cu doar puțin timp înainte de a se face recepția lucrării șoseaua s-a surpat astfel că a fost practic imposibil să se mai circule pe drumul nou construit, traficul fiind deviat pe vechiul traseu. Timp de trei ani acest tronson a fost închis, după ce pe o porțiune de câțiva zeci de metri asfaltul a dispărut cu totul.

(FOTO: Cum arăta drumul în anul 2011)

În vara anului 2010, CNADNR a scos la licitație refacerea variantei noi de drum, constând în lucrări de reamenajare și consolidare. Contractul a fost atribuit tot firmei din Galați care a executat și lucrările inițiale. Acest nou contract a presupus amenajarea zonei împădurite din vecinătatea sectorului de drum unde s-au produs alunecările de teren, realizarea unui nou terasament cu multiple straturi, terasarea versanţilor, realizarea ravenelor şi a şanţurilor de colectare a apei meteo şi de suprafaţă, plantarea de copaci. Costurile cu reconstrucția drumului au depășit șase milioane de lei.

(FOTO: Cum arăta drumul în 2012)


Drumul a fost redeschis circulației la finele anului 2012. Din păcate, nici soluția adoptată în urmă cu trei ani nu s-a dovedit a fi una eficientă, în condițiile în care șoseaua a început acum să se surpe din nou. La sfârşitul anului 2015, CNADNR a alocat noi fonduri pentru consolidarea terasamentului de la Dealu Mare. 

Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP), în subordinea căreia se află drumurile naționale din județul Botoșani, au notificat deja constructorul cu privire la problemele apărute iar în cursul acestei săptămâni o echipă de experți va merge în teren pentru a evalua situația.

De-a lungul timpului s-a tot făcut vorbire de faptul că soluția pentru a nu mai apărea aceste surpări ar fi construcția unui viaduc, investiție care este însă una extrem de costisitoare. Totuși pare a fi unica variantă care a mai rămas, directorul DRDP Botoșani spunând că va face demersuri la CNADNR pentru a se aloca fondurile necesare.

"Urmează să vedem săptămâna aceasta punctul de vedere al constructorului, după ce merge la fața locului cu niște experți, să vedem ce se întâmplă. Zona este predispusă la astfel de fenomene, dedesubt este probabil format un plan de alunecare și la precipitații se reactivează. După ce s-au încheiat lucrările au mai fost niște reveniri, au mai refăcut, s-au mai prelungit nișite termene. Drumul este în garanție până în septembrie-octombrie 2017. Una dintre soluții era să se facă un viaduct, să meargă pe deasupra. Probabil nu o să se mai adopte soluțiile de până acum, vom încerca cu un viaduct, dar costurile sunt mari și să sperăm că vom găsi și banii necesari. Am notificat constructorul și vom merge cu o comisie la fața locului să vedem ce hotărâm, urmând ca mai apoi noi să infomăm Compania și să identificăm soluția, să vedem ce lucrări facem", a declarat, pentru Stiri.Botosani.ro, Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iași.

Șoferii care circulă zilnic pe acest drum, fiind multe persoane care fac naveta, se gândesc cu groază ce ar însemna să se circule pe vechea rută, un drum care între timp a devenit impracticabil.

(FOTO: Cum arată drumul în septembrie 2016)












 

 

Spune-ne opinia ta